Varukorg

Varukorgen är tom.

Reklamationer

Reklamationer

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag besök www.konsumentverket.se Om du upptäcker att produkten är skadad kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Skicka sedan tillbaka den felaktiga varan genom ditt Schenker PrivPak ombud. Då vi har mottagit varan samt godkänt reklamationen gör vi en återbetalning till dig. Var noggrann med att fylla i dina uppgifter på det medföljande returbladet. Om varan är använd måste den tvättas innan den reklameras. Är plagget däremot oanvänt returneras det i mottaget skick.

 

Ångerrätt

När du som konsument handlar i en fysisk butik har du ingen laglig rätt att ångra ditt köp. Om du däremot köper något på postorder, via telefon, TV, Internet eller vid hemförsäljning har du 14 dagars ångerrätt inom Sverige, i enlighet med Distans- coh hemförsäljningslagen. Inga returer från webshopen kan dock ske till någon Boomerangbutik. Önskar du returnera en vara lämnar du in ditt paket till närmaste SchenkerPrivPak ombud. Du köper där en 70-kronors retursedel. Återbetalning kommer att ske inom 14 dagar från det att du har skickat tillbaka paketet d.v.s. meddelat oss detta samt kunnat påvisa detta. Paketet ska då befinna sig antingen hos ditt ombud eller hos Schenker Privpak.

Genom distansavtalslagen, som trädde i kraft år 2000, har du fått ett förstärkt konsumentskydd vid så kallade distansavtal och hemförsäljningsavtal. Lagen innehåller bland annat krav på att näringsidkaren ska ge information och nya regler om konsumentens ångerrätt.

 

Distansavtal

Om du köper en vara via postorder, telefon, TV-shop eller Internet har du enligt distansavtalslagen en ångerrätt som ger dig möjlighet att inom 14 dagar ångra ditt köp. Efter det att du har skickat tillbaka varan ska näringsidkaren snarast, senast inom 14 dagar, betala tillbaka det du har betalat (inlusive frakt som har betalats för att kunden ska få varan, ej returfrakt). Inga returer från webshopen kan dock ske till någon Boomerangbutik. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan, och vid tjänster den dag då avtalet om tjänsten träffades.  Ångerfristen börjar dock inte löpa förrän du fått den information som säljaren enligt lag är skyldig att ge dig. Du har bland annat rätt att få information om din ångerrätt. Näringsidkaren ska alltid betala returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Om näringsidkaren inte hämtar ut varan eller materialet alternativt inte fullgör hela sin betalningsskyldighet inom tre månader från den dag då ångerfristen började löpa får du behålla varan eller materialet utan att betala något.

 

Leveransskyldighet

BOOMERANG INT AB ska avlämna varan och avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning. Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen, (se speciella villkor gällande D/own). Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen. Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.


Du har valt Sverige

Är du från USA?
Klicka här för att besöka: Boomerangstore.us